הרגלים רעים של הערכה עצמית נמוכה


הרגלים רעים של הערכה עצמית נמוכה

1. ההרגל של השוואה

הרגל של השוואה של עצמך לאחרים והסתכלות על אחרים מלמטה למעלה – זה סימן מובהק של התלות. בהכחשת הייחודיות שלכם - אתם בוגדים בעצמכם. אם אתם מנסים להעריך את עצמכם דרך האחרים – אתם מסתכנים בכך שלעולם לא תמצאו את עצמיכם.

אם אתם מתעלמים ממקור הכוח שבתוככם – אתם נידונים לחיפוש אחר "הבעלים", או המדריכים. אם לא תחליטו מה אתם רוצים לעשות עם החיים שלכם – תמיד יופיע זה שיחליט בשבילכם.


2. הרגל להתחרות

תחת רצון חזק להיות טובים יותר מאחרים – מתחבאת הרגשה שהנכם נחותים יותר מאחרים והניסיון להוכיח שזה לא כך. בעוד האגו הפגוע – הוא התמריץ היחיד שלכם – החיים שלכם יהפכו למרוץ. תמיד יהיו אלה שטובים יותר או שיש להם יותר... המטרה היחידה של החיים היא לחיות ולא להתחרות. תהיו עצמכם – אל תהיו "טובים יותר מהשכן".

"רק אדם אומלל מנסה להוכיח שהוא מאושר, רק איש מת מנסה להוכיח שהוא בחיים, רק פחדן מנסה להוכיח שהוא אדם אמיץ. ורק אדם שפל – מנסה להוכיח את גדולתו", - אושו.


3. ההרגל של התקווה

כאשר אתם מסרבים להאמין בעצמכם - אתם חיים בתקווה ובציפייה. אתם מקווים שפתאום יופיע הזרם שיסחף אתכם בכיוון הנכון, או יופיע האדם שידחוף אתכם דרך החיים. אתם כל הזמן מחכים למשהו, ולא יודעים למה לצפות. החיים מפחידים אתכם, אך האחריות מפחידה יותר.

כאשר אתם חיים לפי תסריט של מישהו אחר – אתם שוללים מעצמכם את הקסם של החיים. הנסים נמצאים לא על כבישים סלולים, אלא בשבילים לא ידועים. אם תעזו פעם אחת לסטות מהדרך לשביל הצדי – תגלו שאתם לא צריכים מישהו שינווט אתכם.


4. הרגל לבקש אישור

כאשר אתם לא מודעים לערך שלכם, אתם מתחילים לפנות להערכה מהצד. בחיפוש אחר ההכרה, אתם עושים לא את מה שאתם רוצים, אלא את מה שיביא לכם יותר הכרה. אבל האגו אינו יודע שובע.
וכמה שיותר הכרה תקבלו – כך תהיו צריכים יותר ויותר הוכחות לחשיבותכם. זה יוצר מעגל קסמים. אתם יכולים לפרוץ אותו, אם תבינו שהערך שלכם מגיע מבפנים, ולא מתבסס על סכום ההערכות מהצד.


5. ההרגל של מניפולציה

כשאתם לא מאמינים בעצמכם, אתם משתמשים באנשים אחרים כדי להשיג את המטרות שלכם. תרצו או לא – כך אתם הופכים למניפולטורים. אתם צריכים להשתמש בכל מיני תעלולים וטריקים: להפעיל לחץ על תחושת הרחמים, לפנות למצפון ולשחק על רגשות האשמה של אנשים.

וכאשר "המקשים הישנים" מפסיקים לעבוד – אתם מתחילים לחפש אחרים. כך אתם רוכשים מיומנות במניפולציות, אבל לא רוכשים אמונה בעצמכם. בניצול של אחרים וזלזול בהם – אתם לא מעלים את ערככם. במקום להיות מניפולטיביים – תמצאו איך להניע את עצמכם.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הרגלים רעים של הערכה עצמית נמוכה